در دنیای رقابتی امروز، انتخابهای زیادی پیش روی مشتریان است. کسبوکارها به دنبال راههایی هستند که از طریق برندسازی بتوانند ارتباط عاطفی و ماندگار با مشتریان خود برقرار کنند. برندی که بیهمتا، غیرقابل جایگزین و مورد اعتماد باشد، میتواند در هر بازاری، حتی در شلوغترین رقابتها، خود را متمایز کند.
مشخص کردن اینکه کدام ارکتایپ با مأموریت، چشمانداز و ارزشهای برند هماهنگی بیشتری دارد و بهتر میتواند مخاطب هدف را جذب کند.
مشخص کردن اینکه اگر برند یک شخص بود، چه ویژگیها، صفات و رفتارهایی را داشت. این شامل تعیین ویژگیهای مثبت و منفی و ارزشهایی است که برند میخواهد از آنها نمایندگی کند.